جمعه ۲۷ مهر ۱۴۰۳ , 18 Oct 2024
رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در لایحه بودجه سال آینده ۷۸ هزار میلیارد تومان اعتبار برای وزارت بهداشت در نظر گرفته شده است که حدود ۱۵ درصد رشد دارد.
رشد ۱۵ درصدی اعتبارات وزارت بهداشت در لایحه بودجه ۹۹
به گزارش فانا، کیانوش جهانپور افزود: رقم بودجه ۷۸ هزار میلیارد تومانی وزارت بهداشت به سرجمع اعتبارات جاری، عمرانی و درآمد اختصاصی مراکز درمانی و خدماتی وزارت بهداشت، سازمان های تابعه و دانشگاه های علوم پزشکی مربوط می شود و جزئیات بسیار زیادی دارد و تغییرات و رشد بودجه در سرفصل های مختلف بهداشتی، درمانی، غذا و دارو و ... متفاوت است.

وی گفت: مهمترین برنامه و اولویت کاری وزارت بهداشت در سال آینده اجرای برنامه ملی پزشک خانواده، نظام ارجاع و پرونده الکترونیک سلامت است که یک درصد از درآمد مالیات بر ارزش افزوده برای این اقدام بزرگ در لایحه بودجه پیش بینی شده است.

جهانپور افزود: رقم قطعی بودجه وزارت بهداشت پس از تغییراتی که در کمیسیون تلفیق و صحن مجلس نهایی می شود، مشخص خواهد شد و هنوز این میزان رشد و تغییرات قطعی نیست.

لایحه بودجه سال آینده هفته جاری تقدیم مجلس شد. سقف کل لایحه بودجه سال ۱۳۹۹ با احتساب درآمد شرکت‌های دولتی یک میلیون و ۹۸۹ هزار تومان است؛ منابع عمومی ۴۸۴ میلیارد تومان است و سهم درآمدها با احتساب مالیات، گمرک و سایر درآمدها بالغ بر ۲۶۱ هزار میلیارد تومان معادل ۵۴ درصد و در مقابل سهم نفت تنها ۱۰ درصد است.
منبع : خبرگزاری ايرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


آخرین عناوین
شرکت های برگزیده