پنجشنبه ۲۹ شهريور ۱۴۰۳ , 19 Sep 2024
مدیرکل نظارت بر تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو گفت: واردات کالاهای خارجی را که تولید کنندگان ایرانی قادر به تولید آن هستند برای برندهای مشهور تا سقف10 درصد محدود کرده ایم تا به این وسیله ایجاد رقابت کنیم که تولیدکننده ناچار به تقویت و جلوگیری از افت کیفیت تولید خود شود.
به گزارش فانا، محمود بیگلر با انتقاد از استفاده نکردن کامل از ظرفیت تقویت و ارتقاء کیفیت تجهیزات پزشکی تولید داخل با محدودیت واردات و ایجاد فضای رقابتیتولید، درباره حمایت از تولید کننده داخلی اظهار داشت: متأسفانه تولیدکننده سرمایه خود را در مسیری مصرف می کند که هنگام تجاری سازی تولیدات خود با بازار اشباع روبرو می شود.

وی درباره تولیدات (های تک) که عموماً وارداتی هستند نیز با بیان اینکه دلیلی برای تولید همه قطعات بدست خودمان وجود ندارد تصریح کرد: در بسیاری از شرکت های خارجی هم قطعات دستگاه ها را در کشورهای مختلف می سازند و یک شرکت محصول نهایی را سرهم می کند.

بیگلر گفت: در مورد این گونه محصولات باید قطعه سازی کنیم و این قطعات را به کشورهای مختلف بفروشیم، از سوی دیگر می توان به تهیه قطعه ها از کشورهای مختلف و مونتاژ نهایی آن دستگاه فکر کرد.

وی به تولید کنندگان توصیه کرد به اولویت های مطروحه از سوی این اداره کل توجه و سپس برای تولید اقدام کنند.

بیگلر گفت: ما میزان ارزبری سالانه هر فراورده را مشخص و اولویت ها و مقدار سرمایه گذاری برای تولید هر فراورده را نیز اعلام کرده ایم.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


آخرین عناوین
شرکت های برگزیده