يکشنبه ۱۸ شهريور ۱۴۰۳ , 8 Sep 2024
نمی‌شود با استانداردهای دوگانه مملکت را اداره کرد
فکر می‌کنید چه حسی به مردم دست می‌دهد وقتی می‌شنوند مارک ویلموتس برای فقط شش ماه سرمربی‌گری تیم ملی فوتبال ایران که با نتایجی افتضاح هم همراه بوده ۳۰ میلیارد تومان گرفته، یا اختلاس‌های سریالی و میلیاردی مسوولان برملا می‌شود، یا صدها میلیون دلار برای واردات کالاهای غیرضروری اختصاص یافته و ... اما زمانی که نوبت بخش بهداشت و درمان و به‌ویژه دارو می‌شود، ناگهان سختگیری‌ها شروع می‌شود و با انواع ابزارها (هزینه-اثربخشی و ...) از سر و ته هزینه‌ها زده می‌شود و مدام بر مفاهیمی مانند صرفه‌جویی ارزی، بومی‌سازی، تقاضای القایی، سرکوب قیمتی و توسعه‌ای صنعت و ... تاکید می‌شود؟

🔹مسوولان وزارت بهداشت و درمان خیلی راحت می‌توانند بگویند عملکرد سایر بخش‌ها به ما ربطی ندارد و ما کار خودمان را انجام می‌دهیم اما آیا موضوع به همین راحتی است؟

🔹از یک سو سایر بخش‌ها میلیاردها تومان پول بی‌زبان را به راحتی هدر می‌دهند و از سوی دیگر برای تامین هزینه‌های دارویی هزار و یک اما و اگر آورده می‌شود.

🔹دو راه بیشتر وجود ندارد. یا مدیریت سختگیرانه وزارت بهداشت به سایر بخش‌ها هم تسری یابد و مثلا برای انتخاب سرمربی تیم ملی فوتبال از ابزار هزینه-اثربخشی (با شاخص‌های مختص به خودش) استفاده شود تا شاهد تکرار افتضاحاتی مانند ویلموتس نباشیم یا مدیریت سختگیرانه وزارت بهداشت و درمان هم مشابه سایر بخش‌ها سهل‌گیرانه شود و سختگیری‌هایش را کنار بگذارد.

🔹نمی‌شود با استانداردهای دوگانه مملکت را اداره کرد و بعد توقع داشت مردم ساکت بمانند و واکنش نشان ندهند.

🔴یادداشت فانا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


آخرین عناوین
شرکت های برگزیده