جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ , 20 Sep 2024
آخرین تکنولوژی پزشکی هسته ای در دنیا در این دستگاه گاما اسکن بیمارستان شهیدرجائی کرج استفاده شده و با اخذ مجوز از سازمان انرژی هسته ای در روزهای آتی فعالیت آن آغاز خواهد شد.
نصب پیشرفته ترین دستگاه هسته ای پزشکی جهان در بیمارستان شهید رجایی کرج
به گزارش فانا، حسین کریم رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز در حاشیه افتتاح مرکز تحقیقات قلب و عروق در بیمارستان شهید رجایی کرج در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در مرکز قلب و نورولوژی شهید رجایی که یک مرکز درمانی بسیار مهم و با اعتبار است دو پروژه مهم افتتاح شد که یک مرکز پزشکی هسته ای با دستگاه پیشرفته است که در گذشته خدمات در این حوزه را داشتیه ایم اما دستگاه آن فرسوده و قدیمی بوده و اکنون دستگاه گاما اسکن پیشرفته نصب شده که اسکن بیماری های قلبی و سایر اسکن های پیشرفته در آن صورت می گیرد.وی با اشاره به اهمیت دستگاه‌های اسکن نصب شده در این مرکز درمانی گفت: آخرین تکنولوژی پزشکی هسته ای در دنیا در این دستگاه گاما اسکن بیمارستان شهیدرجائی کرج استفاده شده و با اخذ مجوز از سازمان انرژی هسته ای در روزهای آتی فعالیت آن آغاز خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز گفت: یکی از مهترین کارهای تشخیصی در بیماران قلبی که درگیری عروق کرونری قلب دارند با تکیه بر پزشکی و اسکن هسته ای تشخیص داده می شود و بعد از آن‌تصمیم برای آنژیوگرافی یا کارهای داروهایی بیمار شروع می شود.

کریم تصریح کرد: گاما اسکن بکار برده شده در مرکز درمانی شهید رجایی کرج، بسیار پیشرفته و با دقت بالا است و البرز دومین استان بعد از خراسان رضوی است که این دستگاه پیشرفته با این ورژن آن رادر اختیار دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز ادامه داد: هزینه تهیه دستگاه گاما بالغ بر ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بوده است و با احتساب دیگر هزینه های جانبی راه اندازی و آماده سازی آن در کل ۴ میلیارد تومان در این خصوص هزینه شده است.

کریم افزود: در کنار افتتاح مرکز تحقیقات قلب و عروق بیمارستان شهید رجایی کرج در این بیمارستان یک کلینیک اکو نیز راه اندازی شده است که در این کلینیک سه دستگاه اکو مستقر می شود که کار تشخیص اکوکاردیوگرافی صورت می گیرد.

وی اظهارداشت: در دو هفته آتی دستگاه دیگری وارد این مرکز می شود که کار استرس اکو رو انجام خواهد داد و بر اساس آن می توانیم وسعت درگیری عروق قلبی در بیماران را تشخصی دهیم و در طول یکماه بسته به تعداد روزهای کاری ۴۰۰ تا ۵۰۰ بیمار می توانند تحت پوشش این خدمات قرار گیرند.
منبع : خبرگزاری فارس
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


آخرین عناوین
شرکت های برگزیده