دوشنبه ۲۶ شهريور ۱۴۰۳ , 16 Sep 2024
قائم مقام معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه داروهای های‌تک تولید شرکت‌های دانش‌بنیان قابلیت صادرات را دارند، گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان ما موفق‌ترین شرکت‌های دارویی در حوزه صادرات به شمار می‌آیند.
دانش‌بنیان‌ها موفق‌ترین شرکت‌های دارویی در حوزه صادرات هستند
به گزارش فانا، دکتر شاهین آخوندزاده افزود: مهم‌ترین اهداف شرکت‌های دانش‌بنیان حضور فعال در بازارهای جهانی است که موفقیت‌هایی نیز در این زمینه کسب کرده‌اند.

وی با یادآوری اینکه ما در تولید داروهای نسل قدیم امکان رقابت با دنیا را نداشتیم، اظهار داشت: در حوزه محصولات دارویی های‌تک، شرکت‌های محدودی فعال هستند و شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی در این حوزه وضعیت مطلوبی دارند و به دنبال توسعه صادرات هستند.
آخوندزاده بیان داشت: ما با استفاده از توان شرکت‌های دانش‌بنیان در تلاش برای تأمین نیازهای داخلی هستیم و این شرکت‌ها پس از رفع نیازهای داخلی در تلاش برای حضور گسترده در بازارهای جهانی به خصوص کشورهای همسایه هستند.

وی گفت: بیش از هزار شرکت دانش‌بنیان در حوزه سلامت فعالیت دارند که اکنون نیز بیش از ۶۰ شرکت دانش‌بنیان در حوزه صادرات فعالیت می‌کنند.

آخوندزاده با اشاره به اینکه یک سوم گردش مالی شرکت‌های دانش‌بنیان مربوط به حوزه سلامت است، گفت: دارو، تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی که توسط شرکت‌های دانش‌بنیان تولید و در دانشگاه‌های علوم پزشکی یا در عرصه درمان استفاده می‌شود.

وی به رونمایی از هفت محصول فناورانه طی چند روز گذشته در حاشیه نشست مدیران و رؤسای مراکز رشد دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور در سالن همایش‌های رازی تهران اشاره کرد و گفت: ۷ محصول فناورانه رونمایی شد که مهم‌ترین آن، تولید گاز هلیوم مایع بود.
آخوندزاده با اشاره به اینکه این محصول مورد استفاده دستگاه‌های آزمایشگاهی ان ام آر هستند، اظهار کرد: به دلیل تحریم در دو تا سه ماه گذشته، بسیاری از دستگاه‌های ان ام آر غیر فعال بودند و یک شرکت دانش‌بنیان موفق به تولید شد که پس از آزمایش، استانداردهای آن مورد تائید قرار گرفت و ما در این عرصه به خودکفایی خواهیم رسید.

وی افزود: گاز هلیوم یک محصول مصرفی برای تجهیزات تصویربرداری است که کشورهای محدودی در دنیا تولیدکننده این محصول هستند و دستیابی به آن یک دستاورد بزرگ برای کشور است.
منبع : خبرگزاری ايرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


آخرین عناوین
شرکت های برگزیده