دوشنبه ۲۶ شهريور ۱۴۰۳ , 16 Sep 2024
یک شرکت دانش بنیان که در زمینه تولیددارو و 10 نوع ماده اولیه دارویی فعالیت می‌کرد، تعطیل شد.
تعطیلی یک شرکت تولید داروی دانش‌بنیان در شرایط تحریم!
به گزارش فانا، فعالیت شرکت دانش‌بنیان «آترا» که زیرمجموعه شرکت‌های شستا (وابسته به تأمین اجتماعی) محسوب می‌شود، و از تولیدکنندگان دارو و مواد اولیه دارویی در کشور بوده مدتی به دلایل نامعلومی متوقف شده است.بررسی‌های خبرنگار فارس نشان می‌دهد فعالیت‌های این شرکت با مصوبه هیأت مدیره شستا متوقف شده و اعضای هیأت مدیره «شستا» بدون حضور در شرکت داروسازی آترا، بر تعطیلی آن اصرار داشته‌اند.

این موضوع در حالی است که شرکت داروسازی آترا  زیان‌ده نبوده و روند رشد آن طی سال‌های اخیر ادامه داشته است.

 
 

گفتنی است، بی‌توجهی به این شرکت دانش‌بنیان در شرایطی رخ داده که توجه به این شرکت‌ها بارها مورد اشاره رهبر معظم انقلاب قرار گرفته است. از سوی دیگر، این شرکت به دلیل تولیدات دارویی، اهمیت افزون‌تری نسبت به شرکت‌های دیگر دانش‌بنیان دارد؛ چراکه در شرایط کنونی که کشور مورد تحریم‌های شدید آمریکا قرار داشته و در زمینه تأمین برخی مواد اولیه دارویی مشکلاتی وجود دارد، این اقدام می‌تواند قدمی منفی در زمینه تأمین داروهای مورد نیاز کشور به شمار برود.

هرچند در مصوبه شستا تعطیلی این شرکت به بهانه ادغام عنوان شده است، اما انتقال زیرساخت‌های شرکتی که در تهیه   داروهای ضد تهوع پس از شیمی درمانی، ضد تشنج، ضد دیابت، ضد تهوع و ضد تکرر ادرار و... فعالیت دارد،کار آسانی به نظر نمی رسد و آغاز تولید این داروها به زمان زیادی نیاز خواهد داشت.

 این شرکت دانش بنیان تولیدکننده داروهای آلزایمر، بهبود اسپاسم‌های عضلانی و درمان فشار چشم، آلزایمر، پارکینسون، سه نوع داروی جلوگیری از تهوع بعد از شیمی درمانی، کنترل دیابت نوع 2 و درمان بیماری ‌پوستی است که مدتی است فعالیت آن متوقف شده و حدود سه ماه است که این داروها در کشور تولید نمی‌شود.

کارمندان این شرکت دانش‌بنیان طی ماه‌های قبل با ارسال نامه‌ای، وزیر رفاه را در جریان این مسئله قرار داده بودند. تماس های مکرر خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری فارس با مدیران این شرکت راه به جایی نبرد و هیچ یک از مسئولان این شرکت حاضر به پاسخگویی در این خصوص نشدند.
منبع : خبرگزاری فارس
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


آخرین عناوین
شرکت های برگزیده