جمعه ۲۷ مهر ۱۴۰۳ , 18 Oct 2024
داروهای کوپنی مشکوک!
یادداشت ارسالی به "فانا"

اخیرا در داروخانه‌های ویژه پدیده‌ای دیده می‌شود که بیماران با در دست داشتن کوپن‌هایی می‌توانند دارو خودشان را رایگان تهیه بکنند.

در نگاه اول این اتفاق بسیار مسرت‌بخش است که بیماران صعب‌العلاج و خاص می‌توانند داروهای خارجی خود را رایگان دریافت کنند و این کوپن‌ها توسط شرکت دارویی مربوطه به آنها داده شده است.

اما با اندکی توجه و تفکر در مورد این موضوع چند سوال مطرح می‌شود که مهمترین آن، این است که اگر شرکت مربوطه می‌تواند پرداخت اختلاف قیمت بیمه و قیمت خود را بدهد، به جای این کار چرا قیمت دارو را کاهش نمی‌دهد؟

چرا قیمت نهایی دارو را کاهش نمی‌دهد و تلاش می‌کند اختلاف قیمت را پرداخت کند؟!

سوال‌ها و فرضیه‌های بسیاری به ذهن می‌رسد از حاشیه زیاد سود این داروها که شرکت‌های دارویی را توانمند می‌کند که کوپن دارویی بدهند تا وجود یک تاکتیک جهت وابسته کردن بیماران به داروی رایگان و پس از مدتی عدم پرداخت کوپن و ایجاد نارضایتی بین آنها و ایجاد توقع از بیمه برای پرداخت این اختلاف قیمت.

چرا این شرکت‌ها قیمت داروهای خود را کاهش نمی‌دهند تا ارز دولتی پرداخت شده کاهش یابد؟

از مسئولان سازمان غذا و دارو باید پرسید آیا نظارتی بر این موضوع دارند که شرکت‌های دارویی چرا به جای کاهش قیمت داروهای خود می‌خواهند اختلاف قیمت را پرداخت کنند.

آیا مسئولان اطلاع دارند که شرکت‌های خارجی با این کار بیماران را تشویق به مصرف داروی خارجی می‌کنند که بیمه دولتی قسمت اعظم هزینه آن‌را پرداخت می‌کند؟ و این سیاست برخلاف نظر وزیر در مورد حمایت از تولید داخل نیست؟

یا مسئولان وزارت بهداشت آمادگی پاسخگویی به بیمارانی را دارند که بعد از قطع کوپن توسط شرکت، برایشان تقاضای داروی مجانی خارجی ایجاد شده است؟
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


آخرین عناوین
شرکت های برگزیده