جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ , 20 Sep 2024
جدیدترین محصولات ایران در زمینه نانو تکنولوژی و نانو دارو در نمایشگاه علم و فنآوری کشورهای اسلامی در مسقط پایتخت عمان در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفت .
محصولات نانو ایران در نمایشگاه علم وفنآوری جهان اسلام عرضه شد
به گزارش فانا، چهارمین نشست تبادل تجربیات علم و فناوری در کشورهای اسلامی (STEP) با حضور 60 دانشمند از 17 کشور از امروز 11 آذر ماه به مدت 4 روز در دانشگاه سلطان قابوس عمان آغاز به کار کرد.

در مراسم افتتاحیه این همایش حجت الاسلام و المسلمین نوری شاهرودی سفیر ایران در عمان و یک هیات علمی از کشورمان حضور داشتند.

این گزارش افزود : در این مراسم رسول دیناروند، رئیس مرکز تحقیقات نانوفناوری دانشگاه علوم پزشکی تهران و سعید سرکار، دبیر ستاد توسعه فناوری نانو در سخنانی با اشاره به جایگاه چهارم ایران در جهان در حوزه علم و فناوری، بر لزوم ارتباط میان کشورهای اسلامی در زمینه های علمی و فناوری تاکید نمودند.

در حاشیه این کنفرانس نمایشگاهی از جدیدترین دستاوردهای کشورهای اسلامی در حوزه های علمی و فناوری به نمایش درآمد که 8 شرکت ایرانی در آن به عرضه جدیدترین محصولات خود در حوزه نانوتکنولوژی و نانودارو اقدام نمودند.

نشست تبادل تجربیات علم و فناوری در کشورهای اسلامی ( استپ 2018) با هدف بررسی سه مساله مهم آب، انرژی و سلامت به میزبانی دانشگاه سلطان قابوس برگزار می شود.

دوره های پیشین نشست های استپ همزمان با اعطای جایزه مصطفی (ص) در دانشگاه های تهران و مالزی برگزار شده است.

جایزه مصطفی (ص) نشان عالی علم و فناوری جهان اسلام است که هر دو سال یکبار به دانشمندان برتر مسلمان اعطا می شود. برندگان این جایزه در سالهای 94 و 96 دانشمندانی از کشورهای اردن، ترکیه، مالزی و ایران بودند.
 
منبع : خبرگزاری ايرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


آخرین عناوین
شرکت های برگزیده