يکشنبه ۲۹ مهر ۱۴۰۳ , 20 Oct 2024
معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی خواستار حمایت از تولید 340 محصول دارویی در شرکت‌های دانش‌بنیان شد.
به گزارش فانا، رضا ملک‌زاده ظهر امروز در جمع اعضای هیأت رئیسه و روسای دانشکده‌های دانشگاه علوم پزشکی همدان با اشاره به اینکه احیای بهداشت و بحث پیشگیری در جامعه جزو سیاست‎های وزارت بهداشت است، اظهار کرد: باید ضرورت پیشگیری را در سیاستگذاری خود مد نظر داشته باشیم.

وی 30 درصد از مقالات کشور را مربوط به علوم پزشکی دانست و گفت: خوشبختانه کشور ما در بحث پزشکی موفق‌ بوده است چون استعدادهای خوبی در این بخش دارد.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه 28 درصد از مقالات پراستناد کشور مربوط به علوم پزشکی است، اظهار کرد: البته وقتی خود را در علوم مختلف با دنیا مقایسه می‌کنیم باز هم جای پیشرفت داریم و هنوز در حد متوسط هستیم.

وی به تبیین اقدامات وزارت بهداشت در برنامه دستیار پزشک و پزشک محقق و برگزارش دوره‌های پسادکترا پرداخت و ادامه داد: به منظور جهش از رتبه 16 به رتبه‎های تک رقمی نیاز به بودجه بیشتری داریم.

ملک‌زاده با اشاره به عدم تناسب سهم پژوهش‌های وزارت بهداشت با سهم بودجه پژوهشی افزود: در مورد تولید و انتشار مقالات گروه پزشکی در ایران در بانک اطلاعاتی scopus وضعت مناسب‌تری داریم.

وی با بیان اینکه نیروی متخصص و کارآمد تنها مولفه‌ای است که می‌تواند ما را از نظر علمی در سطح بالایی قرار دهد، افزود: باید به سمتی برویم که تولیدات علمی را به یک محصول تبدیل کنیم که این محصول می‌تواند به عنوان یک داروی جدید، تجهیزات خوب و یا یک روش درمانی جدید ارائه شود.

این مقام مسؤول خواستار حمایت از تأسیس 607 شرکت دانش بنیان، راه‌اندازی 74 مرکز رشد مستقر در دانشگاه‌ها، تولید 340 محصول دارویی در شرکت‌های دانش‌بنیان و تغییر آیین‌نامه ارتقای اعضای هیأت علمی شد.

وی با بیان اینکه امید به زندگی مردان جامعه ایرانی به 76.3 درصد و زنان نیز به 80.7 درصد ارتقا یافته است، گفت: نسبت به میانگین جهانی به نسبت در وضعیت بهتری قرار گرفته‎ایم.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


آخرین عناوین
شرکت های برگزیده