جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ , 20 Sep 2024
طبق بخشنامه جدید سازمان غذا و دارو وزارت بهداشت به دانشگاههای علوم پزشکی سراسر کشور، با اعلام اسامی تعدادی از برندهای غیرمجاز در حوزه آرایشی و بهداشتی؛ دستور جمع آوری این اقلام صادر شده است.
دستور وزارت بهداشت برای جمع آوری سریع محصولات آرایشی «اوریف لیم»
به گزارش فانا، اواسط دهه هشتاد شمسی بود که نام لوازم آرایشی "اوریف لیم" در افواه عمومی می چرخید و شرکتی که توانسته بود هزاران نفر عضو رسمي و غير رسمي در بازار توزيع به خدمت بگیرد و گردش مالي صدها میلیاردی داشته باشد، با برخورد قاطع نهادهای امنیتی و اقتصادی کشور، رو به زوال قدم گذاشت و اعلام شد که این شرکت‌ هرمی بوده و فعالیتش در راستای کلاهبرداری است.

در آن زمان علی تقوی، مدیر کل بخش مبارزه با شرکت های هرمی وزارت اطلاعات نیزاعلام کرد: اوريف‌ ليم و ديگر شركت‌هاي بازاريابي شبكه‌اي مجوز فعاليت ندارند و فعاليتشان غيرقانوني است. معاونوقت پلیس آگاهی نیز فعالیت مجدد این شرکت هرمی را غیرقانونی دانست و گفت که این شرکت ها به بهانه بازاریابی شبکه ای وارد میدان فعالیت های هرمی می شوند و دور تازه فعالیت شرکت هرمی «اوریف لیم» هم غیرقانونی است.

اما شرکت مدعی نمایندگی این کمپانی در ایران طی سالهای اخیر نیز با تاکید بر اینکه صرفا با روش های غیرقانونی اقدام به فعالیت می کند، در بازار کشورمان ظاهر شد و فعالیت های مختلفی را نیز انجام می داد تا اینکه به نظر می رسد این روند نیز به زودی متوقف خواهد شد.

طبق بخشنامه جدید سازمان غذا و دارو وزارت بهداشت به دانشگاههای علوم پزشکی سراسر کشور که نسخه ای از آن به دست صبحانه رسیده، با اعلام اسامی تعدادی از برندهای غیرمجاز در حوزه آرایشی و بهداشتی؛ دستور جمع آوری این اقلام صادر شده است.

بر این اساس، علاوه بر محصولات آرایشی و بهداشتی Victoria”s Secret شامل اسپری خشبو کننده بدن، لوسیون و ... که فاقد مشخصات لازم مثل تاریخ تولید و انقضا است، برخی دیگر از برندها نیز مشمول این دستور شده اند که انواع محصولات آرایشی Oriflame همچون رژلب، رژ گونه و ... به علت نداشتن پروانه بهداشتی و نامه دفتر تبلیغات وزارت ارشاد و گزارشات متعدد توزیع از طریق کانال های مجازی در این مصادیق قرار دارند.


منبع : صبحانه با خبر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


آخرین عناوین
شرکت های برگزیده