جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ , 20 Sep 2024
قائم مقام رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی در حوزه تجاری سازی و فناوری گفت: حمایت های مرکز رشد این موسسه منجر به بومی سازی دانش فنی 2 محصول حوزه هایتک در کشورمان شد.
دانش فنی 2 محصول هایتک موسسه رازی بومی سازی شد
به گزارش فانا، دکتر غلامرضا شکری روز سه شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به فعالیت شرکت های دانش بنیان در مرکز رشد موسسه رازی، افزود: دانش فنی ساخت دستگاه سانتریفیوژ 60 هزار دور در ثانیه و دستگاه فریز درایر دارویی در مرکز رشد رازی بومی سازی شده است.

وی گفت: این دستگاه ها توسط 2 شرکت دانش بنیان مستقر در مرکز رشد رازی با کابرد فعالیت های پژوهشی و آزمایشگاهی ساخته شده و به مرحله تجاری سازی رسیده اند و قرارداد تولید این دستگاه ها با شرکت های مصرف کننده بسته شده است.

شکری بیان داشت: فعالیت مرکز رشد رازی در سال های اخیر افزون بر پذیرش 20 شرکت برای استقرار در این مرکزبا اقدامات ارزشمندی نیز در زمینه فناوری و تجاری سازی محصولات همراه بوده است.

وی اظهار داشت: امروزه صنایع پیشرفته در دنیا جایگاهی ویژه دارند و موسسه رازی نیز با سرلوحه قرار دادن این مهم، یاری گر مجموعه های فعال در این زمینه است.

 قائم مقام رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی در حوزه تجاری سازی و فناوری اضافه کرد: جوانان ایرانی نشان داده اند توانمندی بالایی برای دستیابی به دانش جدید و علم روز دارند.

وی تاکید کرد: شکوفایی و خوداتکایی کشورمان در زمینه تولید محصولات جدید و همگام شدن با علم روز دنیا مستلزم حمایت از جوانان صاحب فکر و طرح های نو است و این موضوع در موسسه رازی در اولویت قرار دارد.

موسسه تحقیقاتی واکسن و سرم سازی رازی از سال 1303 به منظور ریشه کنی طاعون گاوی در حصارک کرج آغاز به کار کرد.
منبع : خبرگزاری ايرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


آخرین عناوین
شرکت های برگزیده