جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ , 20 Sep 2024
دیناروند در پاسخ به فانا:

درمان قطعی میگرن توسط میگری هیل مورد تائید نیست

مقابله جدی با فروش تلگرامی داروهای قاچاق
رئیس سازمان غدا و دارو گفت: درمان قطعی میگرن توسط داروی میگری هیل مورد تائید ما نیست.
درمان قطعی میگرن توسط میگری هیل مورد تائید نیست
به گزارش خبرنگار فانا، رسول دیناروند امروز بعد از ظهر در نشست خبری دومین نمایشگاه بین المللی دارو و صنایع وابسته (ایران فارما) در محل موزه ملی تاریخ علوم پزشکی در پاسخ به دو سوال خبرنگار فانا مبنی بر اینکه آیا درمان قطعی میگرن توسط داروی میگری صحت دارو و اینکه برنامه سازمان غذا و دارو برای مقابله با فروش غیرقانونی و گسترده داروهای قاچاق در تلگرام چیست؟ اظهاراتی را مطرح کرد که به شرح زیرند:

میگری هیل و درمان قطعی میگرن؟!

- داروی میگری هیل یک فراورده گیاهی است و داروی جدیدی هم نیست و قبلا هم به تولید رسیده بود. این دارو درمان قطعی نیست و صرفا کمک به درمان بیماران میگرنی می‌کند و مصرف آن هم از نظر ما بلامانع است اما درمان قطعی میگرن توسط این دارو مورد تائید ما نیست.

فروش گسترده تلگرامی داروهای قاچاق

- قاچاق در ایران به صورت جدی وجود دارد و فقط دارو و تجهیزات هم نیست. طبق آمار 15 میلیارد دلار قاچاق در مورد همه کالاها است. برآورد ما در حوزه سلامت قاچاق 1.5 میلیارد دلار است. البته دو سوم قاچاق محصولات سلامت محور مربوط به محصولات آرایشی و بهداشتی است و قاچاق دارو کمتر است. البته همین اعداد هم خطرناک است.

- بازار برای داروهای برند در ایران وجود دارد و حتی بعضی پزشکان خارج از فهرست نسخه می‌نویسند که با توجه به محدودیت واردات برای پاسخگویی به این نیاز قاچاق صورت می‌گیرد.

- سیاست فعلی نظام سخت‌گیری با قاچاقچیان و افزایش هزینه‌های قاچاق است. همچنین درصددیم مردم را مجهز به امکاناتی (سامانه رهگیری و ردیابی) کنیم که کالای قاچاق را تشخیص بدهند که باعث می‌شود مردم در این زمینه آگاه شوند.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


آخرین عناوین
شرکت های برگزیده