جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ , 20 Sep 2024
رئیس سازمان غذا و دارو گفت: شرکت‌های دارویی منتظر نتیجه دو انتخابات پیشرو در آمریکا و ایران هستند تا براساس نتایج این دو انتخابات درباره آینده سرمایه‌گذاری خود در ایران اقدام کنند.
داروسازان جهانی در انتظار نتایج انتخابات ایران و آمریکا
به گزارش خبرنگار فانا، رسول دیناروند امروز بعد از ظهر در نشست خبری دومین نمایشگاه بین المللی دارو و صنایع وابسته (ایران فارما) در محل موزه ملی تاریخ علوم پزشکی اظهاراتی را مطرح کرد که اهم آنها به شرح زیرند:

- داروهای وارداتی عمدتا کم‌مصرف و گران‌قیمت هستند. مقایسه ارزشی داروهای تولید داخل و وارداتی با یکدیگر به دلیل ارزش‌ها و حجم متفاوت آنها درست نیست.

- قصد داریم تا پایان برنامه ششم توسعه به 75 درصد سهم بازار تولید داخل و 25 درصد سهم داروهای وارداتی برسیم. حتی می‌توانیم طی دو سال آینده به این هدف برسیم.

- هدف نهایی ما رسیدن به تراز تجاری مثبت در حوزه دارو است.

- اگر یک میلیارد دلار واردات دارو داریم باید به همین میزان هم صادرات دارو داشته باشیم. صادرات یک میلیارد دلاری دارو دست یافتنی است.

- صنایع دارو با زبان بین‌المللی تجارت آشنا نیستند و از سوی دیگر صنایع حاضر به هزینه‌ کردن و سرمایه‌گذاری در این حوزه نیستند.

- صادرات دارو سخت‌ترین نوع صادرات است.

- در حوزه سلامت می‌توانیم ظرف دو سه سال سرمایه‌گذاری خارجی جذب کنیم. کشورهای دیگر نیز علاقه‌مند جدی به سرمایه‌گذاری در ایران هستند.

- شرکت‌های دارویی منتظر نتیجه دو انتخابات پیشرو در آمریکا و ایران هستند تا براساس نتایج این دو انتخابات درباره آینده سرمایه‌گذاری خود در ایران اقدام کنند.

- صادرات داروی ایران حداکثر 200 میلیون دلار در سال 93 بوده است.

- متاسفانه در حال حاضر جایزه‌ای به صادرات تعلق نمی‌گیرد.

- داروی اکسی کدون در 200 داروخانه منتخب توزیع می‌شود و اعتراض درمانگران اعتیاد در این زمینه قابل قبول نیست؛ چرا که این دارو در زمره داروهای درمان کننده اعتیاد مانند متادون و غیره قرار نمی‌گیرد.

- تراژدی متادون به این دلیل اتفاق افتاد که توزیعش در اختیار درمانگران اعتیاد است و در داروخانه توزیع نمی‌شود. بنابراین ما می‌خواهیم این مشکل را حل کنیم.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


آخرین عناوین
شرکت های برگزیده