جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ , 20 Sep 2024
داروخانه‌ها پیشانی نظام دارویی کشور هستند و اگر حمایت نشوند احتمال تخلف در تعرفه گذاری وجود دارد.
افزایش 15 درصدی تعرفه داروخانه‌ها در دستورکار شورایعالی بیمه
به گزارش فانا، مدیرکل اداره امور داروخانه ها و توزیع سازمان غذا و دارو گفت: افزایش 15 درصدی تعرفه داروخانه ها در انتظار تصمیم‌گیری شورایعالی بیمه است.
 
تعرفه داروخانه‌ها طبق تعریف کتاب ارزش های نسبی 5 درصد افزایش داشته است از همین رو با توجه به تورم، افزایش 5 درصدی مورد تأیید داروخانه ها نیست.
 
پرویزی با اشاره به مکاتبات صورت گرفته از سوی سازمان غذا و دارو مبنی بر افزایش این رقم افزود: طبق رایزنی های صورت گرفته افزایش حداقل 15 درصدی تعرفه داروخانه ها در دستور شورایعالی بیمه قرار دارد و سازمان غذا و دارو منتظر تصمیم گیری این شورا است البته پیشنهاد ها افزایش بالاتری را نشان می دادند اما برای یکسان سازی، همان 15 درصد را مطرح کردیم.
 
مدیرکل اداره امور داروخانه ها و توزیع سازمان غذا و دارو عنوان کرد: داروخانه ها پیشانی نظام دارویی کشور هستند و اگر حمایت نشوند احتمال تخلف در تعرفه گذاری وجود دارد.
 
وی با بیان قانونی بودن عرضه مکمل های غذایی و لوازم آرایشی در داروخانه‌ها یادآور شد: به استناد ماده 1 آیین نامه ابلاغی داروخانه ها مؤسسات پزشکی هستند که با مجوز کمیسیون قانونی تأسیس شده و مسئول فنی واجد شرایط به ارائه خدمات دارویی و عرضه کالاهای سلامت محور از جمله شیر خشک، دارو، مکمل های غذایی، ملزومات پزشکی و لوازم آرایشی و بهداشتی می پردازد.
منبع : باشگاه خبرنگاران جوان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


آخرین عناوین
شرکت های برگزیده