جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ , 20 Sep 2024
روز گذشته نشست خبری با عنوان وضعیت رسیدگی به درمان دختران شین‌آبادی توسط وزارت بهداشت برگزار شد، در این نشست نه‌تنها بچه‌های شین‌آباد و وکیل آنها حضور نداشتند که حتی رسانه‌های پرسشگر هم اجازه ورود به آن را پیدا نکردند.
نشست درمان شین‌آبادی‌ها بدون حضور دختران و رسانه‌های پرسشگر
به گزارش فانا، روز گذشته نشست خبری با عنوان وضعیت رسیدگی به درمان دختران شین‌آبادی توسط وزارت بهداشت و با حضور مسئولان این وزارتخانه برگزار شد که طبق سیاست و رویه روابط‌ عمومی وزارت بهداشت از ورود رسانه‌های پرسشگر که در زمینه این دختران مطالبه داشتند و پیگیر مشکلات آنها بودند،جلوگیری شد.

مسئول این برنامه که عصر دیروز در دانشگاه ایران برگزار شد در اعتراض به نوع دعوت از رسانه‌ها وچرایی جلوگیری از حضور خبرنگار فارس در این برنامه گفت: لیست رسانه‌هایی که باید به این برنامه دعوت می‌شدند از سوی خود وزارت بهداشت اعلام شده بود و نام خبرگزاری فارس هم در این لیست نبود. ما تنها طبق لیست به چند رسانه محدود که گفته بودند اطلاع رسانی کردیم و دخالتی در انتخاب آن نداشتیم.

گفتنی‌است در ما‌ه‌های اخیر وزارت بهداشت در برنامه‌های مختلف اقدام به گزینشی دعوت کردن رسانه‌ کرده و عموما رسانه‌ها همسو و نزدیک به خود وزارت بهداشت در برنامه‌ها حاضر هستند و از حضور رسانه‌های پرسشگر که دغدغه‌های مردم را از مسئولان وزارت بهداشت پیگیری می‌کنند، جلوگیری به عمل می‌آید. 

به‌نام شین‌آبادی‌ها به‌کام وزارت بهداشت

وکیل شین آبادی ها درباره برگزاری نشستی به‌نام دختران شین آباد در دانشگاه علوم پزشکی ایران با حضور مسولین وزارت بهداشت و تیم پزشکی دختران شین آباد و سخنرانی مسئولین گفت: بیان صحبت‌های مسئولان و دست‌اندرکاران درمان بچه‌های شین‌آبادی در غیاب اصل مسئله که همانا دختران شین آباد است، جای تعجب دارد.

وی ادامه داد:‌ شاید این کار عجیب و غریب وزارت بهداشت را در کتاب گینس به ثبت برسانند که در غیاب مهمان اصلی، مهمانی برگزار شود که در مانحن فیه یک طرفه به قاضی رفتن در مورد دختران شین آباد بوده است.

وکیل بچه‌های شین‌آبادی با اشاره به اینکه در دولت آقای روحانی بیش از 5 سال است که  دختران شین‌آباد را پاسکاری می‌کند،گفت:‌ بازی بین وزارت بهداشت و وزارت آموزش و پرورش و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور به شکل ناخوش آیندی صورت می گیرد.

وی تاکید کرد:‌ این دختران محصول بی تدبیری دولت و نداشتن برنامه ریزی مشخص است از یک سو درمان آنها در اول راه است و قرار است تا پانزده سال دیگر طول بکشد در ثانی هنوز دیه و ارش مرحله دوم این دختران بابت آثار عمل‌های جراحی پرداخت نشده است ،ثالثا هنوز درمان آنها با روش های قدیمی صورت می گیرد و برای اعزام به خارج استدلال علمی و قانونی دقیقی اعلام نکرده‌اند.

احمدی نیاز افزود:‌ رابعا هنوز وضعیت روان درمانی آنها مشخص نشده و خودکشی تا دم در خانه بعضی از این دختران آمده است.

وکیل دختران شین‌آباد اظهار داشت:‌ بنابراین عکس سلفی گرفتن و برگزاری کنفرانس به‌نام دختران و بر افراشتن پرچم پیروزی و مطرح کردن کمک به آنها یک منت است که خلاف اخلاق پزشکی است. اینکه یک نشست ترتیب بدهید و بخواهید رفع ابهام کنید اما خود کسانی که مطالبه و ابهام دارند را به این نشست دعوت نکنید قابل قبول نیست.

وی معتقد است که دولت وظیفه درمان و پرداخت حقوق کامل دختران شین‌آباد را بی‌هیچ منتی بر عهده دارد و هر امری خلاف آن از جمله پرداخت پول‌های آن چنانی به پزشکان یا وزارت بهداشت به‌کام دولت و به‌نام دختران شین آباد خواهد بود.
منبع : خبرگزاری فارس
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


آخرین عناوین
شرکت های برگزیده