يکشنبه ۲۹ مهر ۱۴۰۳ , 20 Oct 2024
رئیس کل سازمان نظام پرستاری کشور با اشاره به اینکه اگر پرستار آموزش نبیند و به عنوان تکمیل کننده حلقه درمان نقش خودش را نشناسد، در ارائه خدمت به مردم دچار مشکل خواهد بود، گفت: پرستاری در کشور ما در حال افت است.
پرستاری کشور ما در حال افت
به گزارش فانا، علی محمد آدابی با بیان این مطلب که تعامل بین جامعه پرستاری و پزشکی منجر به ارتقای سلامت می شود، گفت: ما معتقدیم این دو قشر باید همواره پشتیبان هم باشند و چقدر خوب است که پزشکی از پرستاری حمایت و تعریف و متقابلا پرستاری از پزشکی حمایت کند.

رئیس کل سازمان نظام پرستاری افزود: همیشه این همکاری در سیستم موج می زده و به وزیر بهداشت هم گفتم در دولت یازدهم، پزشکان همانند قطاری شده اند که پرستاران را در ایستگاه جا گذاشته و به مسیر خود ادامه داده اید و باید بازگردید و آنها را سوار کنید .

وی ادامه داد: پرستاری در این رهگذر احساس می کند که رها شده است اگر هم احیانا انتقاداتی می شود، از تعریض و خصومت نیست بلکه می خواهیم این نکته را یادآور شویم که باید با هم باشیم و غیر از این هم به لحاظ اهمیت سلامت مردم  غیر قابل تصور است و در این بین مردم آسیب می بینند .

آدابی اظهارداشت: بنده خطاب به وزیر بهداشت گفتم شما پدر و بزرگ این سیستم هستید و پرستاران متولی ندارند و همه چشم امید آنها به افرادی است که در راس قرار دارند و برای آنها همانند پدر باشد. زیرا پرستاران نسبت به وضعیت پیش آمده شدیدا گله مند است و از سویی این بحث ها، بحث های مدیریتی است و پرستاران و پزشکان دوشا دوش یکدیگر باید با هم کار کنند .

رئیس کل سازمان نظام پرستاری کشور، تاکید کرد: از طرفی برای ما سئوال است که ما به چه سمتی می رویم و تسلط ما بر روی سیستم کم شده است و اعتراض کردم به حراست که چرا مانع از ورود منتخبین پرستاری جهت صحبت با پرستاران در بیمارستان ها شده اند،  این بی راهه پیمایی است.

وی ادامه داد: اگر پرستار آموزش نبیند و به عنوان تکمیل کننده حلقه درمان نقش خودش را نشناسد، در ارائه خدمت به مردم دچار مشکل خواهد بود و ما انتظار داریم پرستار ما از نظر علمی به روز باشد، زیرا گاهی پیش می آید که خود ما هم بیمار شویم و نیاز به پرستاری داریم که از نظر علمی مسلط باشد.

آدابی گفت: پرستاری در کشور ما در حال افت است و ضرر آن را جامعه متحمل می شود.
منبع : خبرگزاری فارس
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


آخرین عناوین
شرکت های برگزیده