شنبه ۲۸ مهر ۱۴۰۳ , 19 Oct 2024
گلابگیران هشدار داد:

دندان‌پزشکان از ساکشن‌های برقی استفاده کنند

خطر ساکشن‌های آبی و هوایی جدی گرفته شود
رئیس اداره تجهیزات دندانپزشکی سازمان غذا و دارو هشدار داد: دندان‌پزشکان از ساکشن‌های برقی استفاده کنند. همچنین با فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی لازم در مورد مزایای ساکشن‌های برقی و مضرات ساکشن‌های آبی و هوایی، این مهم تحقق می یابد.
دندان‌پزشکان از ساکشن‌های برقی استفاده کنند
به گزارش فانا، دکتر محمدمهدی گلابگیران گفت: دلیل استفاده فراگیر از ساکشن‌های آبی و هوایی در مطب‌های دندان‌ پزشکی علیرغم ممنوعیت واردات هزینه حداقل حدود 6 تا 7 میلیون تومانی است و  قرار دادن ساکشن‌های مرکزی به‌ عنوان ساکشن برقی در محل موردنظر است.

وی ادامه داد: ضمن آنکه نصب آن باعث تعطیلی 3 یا 4 روزه مراکز دندان‌پزشکی می‌شود که دندان‌پزشکان اشتیاق چندانی برای راه‌اندازی چنین سیستم‌هایی از خود نشان نمی دهند.

این مقام مسوول خاطرنشان کرد: فارغ از آن نظارت بر استفاده از این ساکشن‌ها بر عهده معاونت درمان دانشگاه‌های علوم پزشکی است که مقتضی است در این مورد نظارت بیشتری را اعمال کنند.

گلابگیران اظهار کرد: مقتضی است با ارائه تسهیلات مناسب به دندان‌پزشکان برای خرید و نصب ساکشن‌های برقی که متأسفانه تاکنون تخصیص داده نشده است.

رئیس اداره تجهیزات دندانپزشکی سازمان غذا و دارو گفت: همچنین نظارت جدی و موثر بازرسان معاونت‌های بهداشت و درمان بر روی مطب‌های دندان‌پزشکی و شرکت‌های تولیدکننده برای جلوگیری از تولید ساکشن‌های آبی و هوایی بر روی یونیت‌های دندان‌پزشکی و در ‌‌نهایت، فرهنگ‌سازی در میان دندان‌پزشکان و اطلاع‌رسانی لازم در مورد مزایای ساکشن‌های برقی و مضرات ساکشن‌های آبی و هوایی، این چالش از میان برداشته بشود.

 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


آخرین عناوین
شرکت های برگزیده