يکشنبه ۲۹ مهر ۱۴۰۳ , 20 Oct 2024
معاون نظارت سازمان نظام پزشکی در رابطه با اینکه سازمان امور مالیاتی اعلام کرده مالیات پزشکان در سال 700 میلیارد تومان بوده و آنها فقط 150 میلیارد را می‌پردازند،‌ گفت: این سازمان مالیات مطب‌ها را اعلام و مالیات مؤسسات را حساب نمی‌کند.
پزشکان باید 700 میلیارد تومان مالیات بدهند
به گزارش فانا، محمد جهانگیری در نشست خبری در رابطه با عدم پرداخت مالیات از سوی پزشکان، گفت: ما در سازمان امور مالیاتی بحث کردیم که تقویت بخش دولتی و خصوصی شفاف‌سازی اتفاق بیفتد این در حالی است که میزان حقوق‌بگیران در جامعه پزشکی افزایش یافته و متوسط مالیاتی که به منظور حقوق بالا رفته از بخش مطب به بخش دولتی جابه‌جا شده است.
 
وی با اشاره به اینکه این بحث مغفول مانده، گفت: سازمان امور مالیاتی دریافتی مطب‌ها را اعلام می‌کند و دریافتی‌های مؤسسات را حساب نکرده است که اگر آنها را هم محاسبه کند رقم اعلام شده از سوی سازمان امور مالیاتی که گفته شده مالیات پزشکان در سال 700 میلیارد تومان است اما آنها 150 میلیارد تومان فقط پرداخت می‌کنند برطرف می‌شود.
 
معاون نظارت سازمان نظام پزشکی گفت: برآوردها هم تخمینی است در جایی سازمان مالیاتی هم گفته جامعه صنفی پزشکان جزو خوش حساب‌ترین صنف‌ها هستند و به تناسب درآمدهای چند سال اخیرشان شفاف شده و رصد می‌شود.
 
جهانگیری گفت: البته توسعه در مراکز سلامت شامل مالیات نمی‌شود و اکنون بسیاری از مؤسسات و مراکز درمانی هستند که در حال بازسازی توسعه و استهلاک هستند.
 
وی گفت: در حال حاضر مراجعه به بخش دولتی از 80 درصد به 85 درصد افزایش یافته است و مراجعه به بخش خصوصی از 80 درصد به 60 درصد کاهش یافته است.
 
معاون نظارت سازمان نظام پزشکی گفت: حدود 50 درصد هزینه‌های ما در سلامت در حوزه دارو و مواد مصرفی است در نتیجه به حوزه درآمدهای پزشکان برنمی‌گردد.
 
جهانگیری گفت: اینکه گفته شده مالیات پزشکان 700 میلیارد تومان است بر این اساس است در حالی که پزشکان به مالیات معتقدند، ما در همین رابطه از امور مالیاتی سؤال داریم چرا از پزشکانی که به خوبی مالیات خود را می‌پردازند حمایت نمی‌شود در حالی که سیستم مالیات دو طرفه است اما حمایتی وجود ندارد بنابراین باید آنان متناسب شود تا مشارکت‌ها هم افزایش یابد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


آخرین عناوین
شرکت های برگزیده