شنبه ۵ آبان ۱۴۰۳ , 26 Oct 2024
برای حل مشکل کمبودهای دارویی و چالش نقدینگی زنجیره تامین دارو در لایحه بودجه ١۴٠۴ آمده که پول دارو مستقیم به حساب ذی نفعان نهایی یعنی داروخانه‌ها و شرکت‌های پخش دارو واریز شود.
راهکار دولت برای حل مشکل نقدینگی زنجیره دارو
به گزارش فانا، بر اساس گزارش‌های رسیده از انجمن داروسازان و سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی بزرگترین چالش صنعت داروسازی نقدینگی است. پارسال برای حل این مشکل در یارانه دارو مصوب کردند که پول به حساب ذی نفع نهایی یعنی داروخانه‌ها واریز شود.

طیبه حسینی سخنگوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها گفت: براساس قانون بودجه یارانه دارو از مسیر سازمان هدفمندی یارانه ها به حساب داروخانه ها واریز می شود و واریزی بر اساس مدارک ارائه شده از سوی سازمان‌های بیمه گر به سازمان هدفمندی یارانه‌ها انجام می‌شود.

سید حیدر محمدی رئیس سازمان غذا و دارو گفت: دانشگاه‌های علوم پزشکی به دلیل مشکلات مالی پول دارو را در حوزه‌هایی مانند پرداخت کارکنان صرف می‌کنند و به همین دلیل پول دارو با تاخیرها به دست شرکت‌های پخش دارو و تولیدکنندگان دارو می رسد، با موافقت وزیر بهداشت و رئیس جمهور مقرر شده در سال ١۴٠۴ پول دارو در بخش دولتی و دانشگاه‌های علوم پزشکی به طور مستقیم از مسیر سازمان برنامه و بودجه به حساب شرکت‌های پخش دارو واریز شود.

ابراهیم هاشمی رئیس هیئت مدیره شرکت‌های پخش دارو گفت: اگر لایحه بودجه امسال مصوب و این بند قانون اجرایی شود، مشکل اصلی زنجیره تامین دارو یعنی نقدینگی برطرف و از بروز کمبودهای دارویی جلوگیری می شود. اکنون بزرگترین چالش شرکت‌های پخش نقدینگی است.
منبع : خبرگزاری صدا و سیما
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


آخرین عناوین
شرکت های برگزیده