چهارشنبه ۲ آبان ۱۴۰۳ , 23 Oct 2024
مدیرعامل شرکت نوژین زیست فارمد از ورود محصولات بزرگترین پالایشگاه پلاسمای کشور به بازار در ماه گذشته خبر داد و گفت: پالایشگاه پلاسمای نوژین زیست فارمد با ظرفیت پالایش سالانه ۱۵۰ هزار لیتر پلاسما احداث شده است که تا سال آینده به ظرفیت کامل تولید خواهد رسید. همچنین دو محصول کنونی این پالایشگاه شامل آلبومین (برند آلبوژین) و آی‌وی‌آی‌جی (برند ایمونوژین) که سالانه حدود ۶۰ میلیون یورو برای کشور ارزبری دارند، از ماه گذشته وارد بازار کشور شدند.
آلبومین و آی‌وی‌آی‌جی تولید شده در بزرگترین پالایشگاه پلاسمای ایران وارد بازار شدند
محمدحسین متولی در گفت‌وگو با خبرنگار فانا افزود: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده قرار است ظرفیت پالایشگاه پلاسمای نوژین زیست فارمد تا سال ۱۴۰۵ به سالانه ۳۵۰ هزار لیتر برسد.

وی با اشاره به اینکه پالایشگاه پلاسمای نوژین زیست فارمد طی ۱۶ ماه ساخته و راه‌اندازی شد، عنوان کرد: این پالایشگاه با سرمایه‌گذاری بیش از ۱۳۰۰ میلیارد تومانی بخش خصوصی در نظرآباد احداث شده است.

او با بیان اینکه ماشین آلات و تجهیزات و مواد و ملزومات مصرفی پالایشگاه پلاسمای نوژین زیست فارمد از بهترین برندهای داخلی و خارجی تامین شده‌اند، خاطرنشان کرد: در پایپ لاین شرکت برای تولید سه محصول فاکتور ۸، فاکتور ۱۳ و فیبرینوژن موافقت اصولی از سازمان غذا و دارو دریافت شده است و هم‌اکنون فرایند تحقیق و توسعه روی این محصولات در حال انجام است و امیدواریم در کوتاه‌مدت بتوانیم این سه محصول مشتق از پلاسما را نیز به سبد محصولات پالایشگاه اضافه کنیم.

مدیرعامل شرکت نوژین زیست فارمد روش کار پالایشگاه پلاسمای نوژین زیست فارمد را کروماتوگرافی اعلام کرد و گفت: هم در دیگر پالایشگاه پلاسمای کشور یعنی مدوک زیست دارو و هم در بسیاری از پالایشگاه‌های پلاسما که در دنیا راه‌اندازی شده یا می‌شوند از روش کروماتوگرافی استفاده می‌شود که روش جدیدتری نسبت به روش کوهن است.

وی با اشاره به اینکه برای پالایشگاه پلاسمای نوژین زیست فارمد جی‌ام‌پی، آی‌آرسی و قیمت گرفته است، افزود: حدود ۱۵۰ نفر در پالایشگاه پلاسمای نوژین زیست فارمد مشغول به کار هستند و این پالایشگاه با توجه به ظرفیت ۱۵۰ هزار لیتری آن که دو برابر ظرفیت تولید مدوک زیست دارو است، دومین و در عین حال بزرگترین پالایشگاه پلاسما در کشور محسوب می‌شود.

به گفته متولی پلاسمای موردنیاز پالایشگاه نوژین زیست فارمد هم از طریق مراکز خصوصی جمع‌آوری پلاسما و هم از طریق سازمان انتقال خون تامین می‌شود و قرار است مراکز جمع‌آوری پلاسمای متعلق به پالایشگاه نیز به زودی راه‌اندازی شوند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


آخرین عناوین
شرکت های برگزیده