دوشنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۳ , 7 Oct 2024
مدیرکل استاندارد استان قزوین با اعلام این خبر گفت: سرلاک فرآورده غذای کمکی شیرخواران و کودکان، محصول شرکت نستله فاقد استاندارد بوده و این شرکت علامت استاندارد آن را جعل کرده است.
جعل علامت استاندارد توسط یک شرکت معتبر در قزوین
به گزارش فانا، میترا عقیلی روز یکشنبه اظهار کرد: پیرو گزارش های رسیده و پس از بررسی و بازرسی های صورت گرفته توسط بازرسان این اداره کل، متاسفانه مشاهده شد فرآورده غذای کمکی شیرخواران و کودکان بر پایه غلات با علامت تجاری سرلاک محصول شرکت نستله ایران، علی رغم آنکه فاقد استاندارد بوده، علامت استاندارد آن نیز جعل شده و از این طریق محصول شرکت در بازار عرضه شده است.

وی افزود: براساس ماده ۴۰ قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، چاپ و جعل نشان استاندارد بدون دریافت پروانه کاربرد علامت استاندارد و یا اخذ تاییدیه از سازمان ملی استاندارد ایران، جرم انگاری شده و مرتکبان به حبس تعزیری محکوم می شوند.

مدیرکل استاندارد استان قزوین خاطرنشان کرد: شهروندان به این مهم توجه لازم را داشته باشند و در صورت مشکوک شدن به جعل نشان استاندارد، می توانند با پیامک کردن کد ۱۰ رقمی زیر نشان استاندارد به سرشماره ۱۰۰۰۱۵۱۷، اصالت و اعتبار استاندارد فرآوره مورد نظر را استعلام کنند و یا می توانند در صورت مشاهده موارد تخلف، مراتب را به این اداره کل اطلاع دهند.

 
منبع : خبرگزاری ايرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


آخرین عناوین
شرکت های برگزیده