پنجشنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۳ , 3 Oct 2024
نایب رئیس هیات مدیره سندیکای تولیدکنندگان مواد دارویی، شیمیایی و بسته‌بندی دارویی با انتقاد از عدم اجرای ابلاغیه‌ای که بر واردات مواد تحت لیسانس با ارز آزاد تاکید داشت، خواستار اصلاح سیاست‌های ارزی در حوزه دارو شد.
انتقاد از عدم اجرای ابلاغیه واردات مواد تحت لیسانس با ارز آزاد
به گزارش فانا، محمدرضا موسوی با اشاره به تلاش محمد پیکانپور مدیرکل سابق دارو برای اجرایی کردن این ابلاغیه گفت: ما معتقدیم هر کسی که قصد استفاده از مواد تحت لیسانس را دارد، باید هزینه آن را بپردازد و این مواد با ارز آزاد وارد شوند. متاسفانه علیرغم اینکه پیکانپور این ابلاغیه را نوشت اما امضای نهایی نشد و همچنان به مواد تحت لیسانس ارز حمایتی تعلق می‌گیرد.

او با اشاره به آمارهای بدست‌ آمده از پنل سازمان غذا و دارو اظهار کرد: علیرغم اینکه شرکت ما یکی از بزرگترین تولیدکنندگان استامینوفن و متفورمین در کشور است و بیش از ۱۵۰۰ تن ماده اولیه و محصول استامینوفن در کارخانه موجود داریم، در شش ماه اول سال ۱۳۷ تن استامینوفن وارد و ترخیص شده است. این در حالی است که ارز موردنیاز برای واردات این محصول، به جای رفع کمبود داروهای ضروری دیگر به واردات دارویی اختصاص یافته که در داخل تولید می‌شود.

وی با انتقاد از سیاست‌های سازمان غذا و دارو و تصمیمات ناعادلانه در حوزه تولید داخلی، نسبت به عدم تحقق تعهدات این سازمان اعتراض کرد.

موسوی در سخنانی صریح خطاب به حسین شمالی رئیس اداره ماده اولیه دارو سازمان غذا و دارو گفت: آقای دکتر شمالی! شما از من تعهد گرفتید که به اندازه شش ماه ماده اولیه و محصول داشته باشم اما امروز من به اندازه یک سال ذخیره ماده اولیه و محصول دارم.

نایب رئیس هیات مدیره سندیکای تولیدکنندگان مواد دارویی، شیمیایی و بسته‌بندی دارویی با تاکید بر اینکه به جای حمایت از تولیدکنندگان داخلی، اقداماتی در حال انجام است که به ضرر تولید ملی تمام می‌شود، افزود: آیا این حمایت است؟ این آخر خیانت به صنعت دارو است!

وی تاکید کرد: هیچ‌گونه کمبود یا نگرانی برای تامین داروهای تولید داخل وجود ندارد و تصمیمات اشتباه در این حوزه به نفع واردات و به ضرر تولید داخلی تمام شده است.

موسوی خواستار اصلاح فوری این سیاست‌ها و حمایت واقعی از تولیدکنندگان دارویی شد.

مدیرعامل شرکت کیمیاگران امروز از مجوزهای واردات متفورمین نیز انتقاد کرد و گفت: ۶۶۰ متفورمین در شش ماهه نخست امسال وارد شده در حالی که ما و دیگر شرکت‌های داخلی به اندازه کافی این محصول را تولید کرده‌ایم.

موسوی با اشاره به سرمایه‌گذاری‌های کلان کیمیاگران امروز برای تولید متفورمین و برنامه‌ریزی برای احداث واحد تولید ماده اولیه این محصول در پتروشیمی پتروناد آسیا گفت: ما بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان برای احداث خطوط تولید با ظرفیت ۱۵۰۰ تن متفورمین و ۲۵۰۰ تن استامینوفن هزینه کرده‌ایم اما به جای حمایت، شاهد خیانت به تولید داخلی هستیم.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


آخرین عناوین
شرکت های برگزیده