چهارشنبه ۴ مهر ۱۴۰۳ , 25 Sep 2024
رئیس مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس وزارت بهداشت گفت: در حال حاضر ۷ هزار مدرسه فاقد لوله آب و ۵ هزار مدرسه فاقد دستشویی هستند.
۵ هزار مدرسه فاقد دستشویی هستند
به گزارش فانا، صابر جباری فاروجی، رئیس مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس وزارت بهداشت با حضور در برنامه کشیک سلامت در شبکه خبر با بیان اینکه پایش سلامت دانش آموزان در دوره‌های مختلف، بهداشت فردی عمومی، نظارت بر عملکرد بوفه و تغذیه‌ها، پایش سلامت فضای مدرسه در مرکز جوانی جمعیت سلامت خانواده و مدارس وزارت بهداشت مورد بررسی قرار می‌گیرد؛ گفت: در حال حاضر حدود  ۱۱۵ مدرسه در کشور وجود دارد و حدود ۱۶ میلیون دانش آموز در مدارس کشور تحصیل می‌کنند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر حدود ۶ هزار و ۵۰۰ مراقب سلامت در مدارس کشور حضور دارند؛ افزود: ما باید ۲۰ هزار مراقب سلامت در مدارس کشور داشته باشیم که متاسفانه در این زمینه کمبود داریم. در گذشته مسئولیت جذب مراقبین سلامت مدارس بر عهده وزارت بهداشت بود، اما وزارت آموزش و پرورش استخدام مراقبین سلامت را برعهده گرفت.

جباری با بیان اینکه در حال حاضر ۷ هزار مدرسه فاقد لوله آب، ۱۵ هزار مدرسه فاقد مجوز روشویی و ۵ هزار مدرسه فاقد دستشویی هستند؛ ادامه داد: این امور به وزارت آموزش و پرورش مربوط است و از خیرین مدرسه ساز می‌خواهیم در ساخت این تجهیزات کمک کنند؛ البته این امور در وزارت بهداشت بررسی می‌شود.

رئیس مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس وزارت بهداشت با بیان اینکه چاقی دانش آموزان افزایشه یافته و وزارت بهداشت آن را پایش کرده، افزود: در این خصوص متاسفانه اقدامی انجام نشده و هر ۵ سال یکبار پایش می‌شود.

او ادامه داد: گاهی مواقع چاقی دانش آموزان به وزارت بهداشت مربوط نیست؛ مثلا خانه‌ها کوچک شده و دانش آموزان نمی‌توانند فعالیت کنند و از طرفی والدین برای دانش آموزان سرویس می‌گیرند و همین امر باعث افزایش چاقی دانش‌آموز می‌شود.

جباری با اشاره به اینکه طرح پایش سلامت در مدارس اجرا می‌شود؛ تصریح کرد: واکسیناسیون، بررسی شپش و... برای دانش آموزان مورد بررسی قرار گرفته و بخشی از آن در طرح نماد وزارت آموزش و پرورش مورد پایش قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه توزیع شیر در مدارس در گذشته انجام می‌شد، اما چند سالی به دلایل مختلف متوقف شده بود؛ خاطرنشان کرد: فرایند توزیع شیر در مدارس ابتدایی سال گذشته مجدد شروع شد و این امر به سلامت دانش آموزان کمک می‌کند و امیدواریم امسال نیز این فرایند انجام شود.

 
منبع : باشگاه خبرنگاران جوان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


شرکت های برگزیده