جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ , 20 Sep 2024
مصباحی در گفت‌وگوی تفصیلی با فانا مطرح کرد:

کاندیداهای با کمترین وابستگی به دولت پیروز انتخابات

کاندیداها فرصت بداخلاقی‌ها را از سوءاستفاده‌کنندگان بگیرند
عضو هیات مدیره انجمن داروسازان تهران گفت: کاندیداهای انتخابات انجمن داروسازان باید با ورود قوی به فضای مجازی و ارائه برنامه‌های استراتژیک خود جهت بهبود شرایط جامعه داروسازی جلوی برخی سوءاستفاده کنندگان از فضای انتخابات را بگیرند.
کاندیداهای با کمترین وابستگی به دولت پیروز انتخابات
به گزارش خبرنگار فانا، دکتر بابک مصباحی افزود: متاسفانه در چند وقت اخیر و از زمان آغاز رقابت‌های انتخابات انجمن داروسازان شاهد برخی بداخلاقی‌ها در فضای مجازی بودیم که امیدواریم هرچه زودتر این مسائل تمام شود.

وی عنوان کرد: به نظر من افرادی در انتخابات پیشروی انجمن داروسازان انتخاب خواهند شد که کمترین میزان وابستگی را به دولت دارند.

خبرنگار فانا با دکتر بابک مصباحی، عضو هیات مدیره انجمن داروسازان تهران، بازرس انجمن داروسازان ایران و مدیرعامل شرکت داروسازی ایران دارو گفت‌وگویی انجام داده که متن آن به شرح زیر است:

نظر شما درباره انتخابات پیشروی انجمن داروسازان چیست؟ با توجه به اینکه به نظر می‌رسد در دوره فعلی انجمن چالش‌های زیادی هم با وزارت بهداشت داشته است؟

من فکر می‌کنم این دوره انتخابات متفاوت از دوره‌های گذشته خواهد بود. در این دوره شاهد استفاده گسترده کاندیداها از فضای مجازی برای ارائه برنامه‌های خود هستیم و به همین دلیل باید به این دوره از انتخابات انجمن داروسازان هوشمندانه‌تر نگاه شود. به نظر می‌رسد در حال حاضر 2 یا 3 لیست اصلی در انتخابات وجود دارد و رای‌دهندگان اگر قصد رای دادن به یک لیست کامل را دارند باید در نظر بگیرند که با این شیوه رای دادن چه چیزهایی را بدست می‌آورند و چه چیزهایی را نیز از دست می‌دهند. در گام نخست درخواست ما از همکاران داروساز حضور پررنگ در انتخابات است. بطورکلی هم باید بگویم که کار اصلی یک تشکل صنفی مانند انجمن داروسازان دفاع از حقوق صنف در برابر دولت است و به نظر من کاندیداها و در حقیقت فهرست‌هایی در انتخابات پیشروی انجمن انتخاب خواهند شد که کمترین وابستگی را به دولت داشته و کمتر وامدار دولت باشند.

به نظر شما آیا انجمن داروسازان توانسته به جایگاه واقعی خود در جامعه دست پیدا کند؟

به صراحت می‌توانم بگویم که در دو، سه دوره اخیر نقش داروسازان در جامعه پررنگ‌تر از گذشته شده است. در این چند دوره اخیر باور دولتمردان به نقش تعیین‌کننده داروسازان بیشتر شده است و دولت از مشاوره‌های انجمن داروسازان بیشتر استفاده می‌کند. البته قطعا جا برای بهبود شرایط کنونی وجود دارد.

اولویت‌های دوره بعدی انجمن داروسازان را چه مواردی می‌دانید؟

اولویت‌های کاری در دوره بعدی انجمن داروسازان بسیار زیاد است. باید بر هر بخش از جامعه داروسازی برنامه‌ریزی مشخصی داشت. بخشی از جامعه داروسازی دانشجویان در حال تحصیل هستند که باید برای آینده شغلی آنها فکر شود. بخش دیگری از جامعه داروسازی نیز در داروخانه‌ها و بخش دیگری نیز در بیمارستان‌ها و صنعت مشغول به کار هستند که نقش هر یک از آنها در حیطه کاری خودش پررنگ است و باید برای همگی این حوزه‌ها برنامه‌ریزی مشخصی داشته باشیم.

شاهد برخی بداخلاقی‌ها در فضای مجازی در جریان رقابت‌های کاندیداها در انتخابات انجمن داروسازان هستیم. نظر شما در این باره چیست؟

متاسفانه همینطور بوده و چنین بداخلاقی‌ها اتفاق افتاده است و من و همکارانم در فضای مجازی به شدت با این اتفاقات مخالفت کرده ایم. به نظر می‌رسد تمام افرادی که اعلام کاندیداتوری کرده‌اند، اگر وارد فضای مجازی شوند و برنامه‌های استراتژیک خود را ارائه کنند، قطعا فضا از سوءاستفاده‌کنندگان گرفته می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


شرکت های برگزیده