جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ , 20 Sep 2024
سعیدلو در گفت‌وگوی تفصیلی با فانا:

اتحاد در جامعه داروسازی رمز موفقیت است

دانشجویان حق شرکت در انتخابات را ندارند
رئیس انجمن داروسازان تهران و عضو هیات مدیره انجمن داروسازان ایران گفت: اگر تشکل‌های دارویی رو در روی هم بایستند و روی مسائلی که وجود دارد، اتفاق نظر نداشته باشند قطعا جامعه داروسازی کشور از این نظر ضربه‌پذیر می‌شود.
اتحاد در جامعه داروسازی رمز موفقیت است
به گزارش خبرنگار فانا، دکتر جلیل سعیدلو افزود: به نظر می‌رسد در این دوره انتخابات انجمن داروسازان استفاده کاندیداها از فضای مجازی برای تبلیغات و معرفی و ارائه برنامه‌های خود بسیار بیشتر از دوره‌های قبل شده است چرا که اولا استفاده از این شیوه هزینه کمتری نسبت به شیوه‌های دیگر دارو و ثانیا محدودیت استفاده از فضای مجازی برای تبلیغات نیز کمتر است.
 
وی عنوان کرد: انتظار داریم شرایط اقتصادی چرخه داروسازی کشور به گونه‌ای بارور شود که تمامی همکاران ما اعم از مسئولان فنی، سرمایه‌گذاران در تولید و واردات دارو و کسانی که موسس داروخانه هستند، متناسب با زحمات و تعلیماتی که دیده‌اند از مزد زحمات خود بهره‌مند شوند.
 
خبرنگار فانا، با دکتر جلیل سعیدلو، رئیس انجمن داروسازان تهران و عضو هیات مدیره انجمن داروسازان ایران گفت‌وگویی انجام داده که متن آن به شرح زیر است:
 
ارزیابی شما از این دوره انتخابات انجمن داروسازان چیست؟
 
جمعه هفته قبل دور نخست انتخابات برگزار شد که همانطور که پیش‌بینی می‌شد و با توجه به تجربیات قبل انتخابات انجمن داروسازان تهران در مرحله اول به حد نصاب نرسید. همچنین در برخی استان‌ها نیز انتخابات به حد نصاب نرسید اما در بیشتر استان‌ها نیز انتخابات برگزار و نتایج مشخص شد. قرار است دور بعدی انتخابات نیز در 30 مهر ماه برگزار شود.
 
تبلیغات کاندیداها نیز آغاز شده است؟
 
بله از زمانی که اطلاعیه‌های هیات مرکزی منتشر شد همه کاندیداها مجاز به انجام تبلیغات شدند و این اتفاق نیز رخ داده است. لیست‌های مختلفی نیز در حال شکل‌گیری است. انتظار داریم از این به بعد شاهد تبلیغات بیشتر و رقابت‌های جدی‌تر بین کاندیداهای انتخابات باشیم.
 
به نظر می‌رسد در این دوره از انتخابات استفاده از فضای مجازی برای تبلیغات کاندیداها نیز بیشتر شده است.
 
همینطور است. اولا استفاده از فضای مجازی و تبلیغات از طریق آن هزینه کمتری دارد و در عین حال از مخاطب بیشتری هم برخوردار است. ثانیا استفاده از فضای مجازی محدودیت‌های کمتری نیز نسبت به دیگر روش‌های تبلیغاتی دارد. همچنین در این شیوه همکاران داروساز می‌توانند سوالات و مسائل خود را با کاندیدها در میان بگذارند.
 
تعداد کاندیدهای این دوره انتخابات انجمن داروسازان تهران چند نفر است؟
 
در فهرست اولیه تعداد کاندیدهای هیات مدیره 43 نفر و تعداد کاندیدهای بازرسی 7 نفر بودند. ظاهرا تعدادی از کاندیدها انصراف دادند که البته باید نامه استعفای آنها بررسی شده و سپس استعفای آنها قطعی می‌شود. فکر می‌کنم به زودی اسامی قطعی کاندیداهای انتخابات انجمن داروسازان تهران مشخص شود.
 
شنیده شده بود که دانشجویان سال چهارم نیز می‌توانند در انتخابات رای بدهند. آیا چنین موضوعی صحبت دارد؟
 
خیر، دانشجویان داروسازی صرفا بعد از فارغ‌التحصیلی و عضویت در انجمن داروسازان می‌توانند در انتخابات شرکت کنند. یکی از همکاران در دوره‌های قبلی استعلامی را در این زمینه از وزارت کشور خواستار شد که در نهایت وزارت کشور اعلام کرد دانشجویان نمی‌توانند در انتخابات صنفی شرکت کنند و صرفا بعد از فارغ‌التحصیلی و عضویت در انجمن قادر به حضور در انتخابات خواهند بود.
 
اولویت‌های دوره بعدی انجمن داروسازان تهران را چه مسائلی می‌بینید؟
 
مباحث مختلفی در سنوات گذشته انرژی هیات مدیره انجمن داروسازان تهران و ایران را به خود مشغول کرد. مباحثی مانند حق فنی، داروخانه‌های گیاهی، داروخانه‌های زنجیره‌ای و ... انرژی زیادی را از اعضای هیات مدیره انجمن گرفت. قطعا اگر هیات مدیره جدید با تمام قدرت و توان وارد شود، می‌تواند برنامه‌ریزی درازمدتی را در امور صنفی داشته باشد. مهمترین مساله هویت حرفه‌ای داروسازان است که باید در جامعه مورد بازنگری قرار بگیرد و هویت داروخانه‌ها نیز از نو تعریف شوند. ضمن اینکه صنایع داروسازی ما باید از محدوده کشور خارج شده و در بازارهای منطقه ای حضور یابند. در بیمارستان‌ها داروسازان باید بتوانند نقش موثرتری داشته باشند و بر بالین بیمار به کمک پزشک بیایند. در حال حاضر زمینه‌های زیادی برای فعالیت داروسازان وجود دارد. در عین حال باید تعداد داروسازانی که هر ساله از دانشگاه‌های کشور فارغ‌التحصیل می‌شوند با نیاز واقعی جامعه متناسب شود. ما نمی‌توانیم در آموزش عالی بدون نگاه به آینده شغلی داروسازان فعالیت کنیم انجمن داروسازان باید این مسائل را پیگیری و اصلاح کند. آنچه که به عنوان حق خدمات دارویی در کتاب ارزش‌های نسبی وجود دارد، باید به‌روز شود و متناسب با تحصیلات همکاران و خدمات آنها شود. خدمات داروسازان در داروخانه‌ها می‌تواند از بسیاری از هزینه‌های احتمالی که ممکن است در آینده برای مردم ایجاد شود جلوگیری کند. همچنین انجمن داروسازان موظف است در زمینه ایجاد مباحث رفاهی برای همکاران داروساز پیشقدم شود.
 
و نکته پایانی ...
 
پیشکسوتان داروسازی و همکاران جوانتر همه یک هدف مشترک دارند. ما می‌خواهیم به مردم خدمت‌رسانی کنیم و در ازای ارائه این خدمت یک زندگی شرافتمندانه و توام با رفاه نسبی داشته باشیم. انتظار داریم شرایط اقتصادی چرخه داروسازی کشور به گونه‌ای بارور شود که تمامی همکاران ما اعم از مسئولان فنی، سرمایه‌گذاران در تولید و واردات دارو و کسانی که موسس داروخانه هستند، متناسب با زحمات و تعلیماتی که دیده‌اند از مزد زحمات خود بهره‌مند شوند. رسیدن به این شرایط احتیاج به عزم همگانی در جامعه داروسازی دارد. باید اختلافات را کنار گذاشت و فاصله‌ها را کم کرد. همه ما در انجمن‌ها باید به دنبال این باشیم که فضای بهتری را برای همکاران جوانتر خود ایجاد کنیم. هدف ما از بودن در انجمن‌ها باید فقط همین باشد و لاغیر. اتحاد در جامعه داروسازی رمز موفقیت است اما اگر تشکل‌های دارویی رو در روی هم بایستند و روی مسائلی که وجود دارد، اتفاق نظر نداشته باشیم قطعا از این نظر ضربه‌پذیر می‌شویم.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


شرکت های برگزیده