جمعه ۲۷ مهر ۱۴۰۳ , 18 Oct 2024
پروبیوتیک و میکروبیوم
فانا، پروبیوتیک ها باکتری‌های زنده هستند که در غذاها و مکمل‌ها یافت می‌شوند و برای سلامتی شما مناسب هستند. این باکتری‌های مفید، سلامت دستگاه گوارش را تأمین می‌کنند.

پروبیوتیک و میکروبیوم

به‌تمامی میکروارگانیسم‌های موجود در بدن میکروبیوم گفته می‌شود. طبق برآورد مطالعات حدود 30 تریلیون سلول انسانی در بدن وجود دارد درحالی‌که 39 تریلیون سلول باکتریایی وجود دارد!

پروبیوتیک ها، به‌سادگی می‌توانند ترکیب میکروبیومها را تغییر دهند. آن‌ها می‌توانند باکتری‌های مفید بدن را افزایش و باکتری‌های مضر را از بین ببرند.

تحقیقات

محققان در حال بررسی میکروبیوم های تمام نقاط بدن هستند. پروبیوتیکها و تأثیر آن‌ها بر بیماری‌ها و بیماری‌های دوران کودکی بخش مهمی از تحقیقات فعلی در حوزه میکروبیومها است.

پروبیوتیک برای نوزادان

نوزادان نارس و بسیار کم‌وزن: سوءهاضمه و مشکلات روده و دستگاه گوارش در نوزادان نارس رایج است بنابراین افزایش پروبیوتیک های مفید در روده این نوزادان از مرگ زودرس پیشگیری می‌کند.

اگزما و آلرژی: برخی از مطالعات نشان می‌دهد که پروبیوتیک ها می‌توانند از اگزما پیشگیری کنند و موجب بهبود آن شوند.

پروبیوتیک برای کودکان

یبوست در کودکان نوپا و بزرگ‌تر: اکثر مطالعات نشان داده‌اند که یبوست با پروبیوتیک ها بهبود می‌یابند، اگرچه میزان و مقدار آن در مطالعات متفاوت است.

زخم‌ها: مطالعاتی درباره اثربخشی پروبیوتیک ها در درمان باکتری‌هایی که موجب عفونت زخم می‌شود، انجام‌شده و نتایج کلی امیدوارکننده هستند.

جلوگیری از بیماری‌های طولانی: دریک کار آزمایی بالینی، کودکان را به ۲ گروه تقسیم کردند، به گروهی از کودکان مکمل پروبیوتیکی تجویز کردند و گروم دوم دارونما استفاده کردند. میزان ابتلا به بیماری‌های طولانی‌مدت مانند سرماخوردگی و عفونت داخلی در گروه مصرف‌کننده مکمل پروبیوتیکی به میزان معناداری کمتر از گروه مصرف‌کننده دارونما بود.

مکمل‌های پروبیوتیک

برای دریافت پروبیوتیک ها می‌توان از مواد غذایی حاوی پروبیوتیک و مکمل‌های پروبیوتیک استفاده کرد، ازآنجایی‌که دریافت پروبیوتیک ها از مواد غذایی ممکن است به‌طور کامل انجام نشود بنابراین برای جبران این کمبود مصرف مکمل‌های پروبیوتیکی پیشنهاد می‌شود.

برای مصرف مکمل‌های پروبیوتیکی باید به احتیاطات، نحوه نگهداری و مصرف این محصولات توجه داشت. محصولات پروبیوتیکی بهتر است در محل خنک نگهداری شود تا باکتری‌های مفید موجود در محصول از بین نرود و اثرگذاری خود را از دست ندهند. همچنین در انتخاب پروبیوتیک برای کودکان باید به سویه‌های ویژه نوزادان و کودکان توجه داشت.
منبع : زیست تخمیر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


آخرین عناوین
شرکت های برگزیده